Nozomi
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nozomi

Can we ever stop the fear
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 De RPG Regels

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Kamikaze Lee
Admin
Kamikaze Lee


Aantal berichten : 45
Registratiedatum : 14-04-10

De RPG Regels Empty
BerichtOnderwerp: De RPG Regels   De RPG Regels Emptywo apr 14, 2010 6:25 am

Deze regels zijn gemaakt door Linda

Deze regels zijn voor in het RPG zelf, dus zeer belangrijk om te weten. 3 maal de regels overtreden, betekend dat je 2 weken verbannen zal worden. Als ik je 3x moet verbannen, is het game over en verwijder ik je account!

-Je schrijft het verhaal van je personage in Alwetende verteller vorm, in de verleden tijd. Alwetende verteller vorm is dus:

Akino liep door het donkere woud en kneep haar ogen tot spleetjes, toen ze dacht dat ze iemand in de verte zag lopen.

Dus niet:

Ik loop door het donkere woud, waar ik bijna geen ene moer kan zien. Als ik denk dat ik iemand zie lopen, knijp ik mijn ogen tot spleetjes.

-Je schrijft ook in verhalen vorm. Dus dat wil zeggen:

Cobu ging zuchtend op de krakkemikkige stoel zitten, terwijl hij dromerig naar buiten staarde.

Dus niet:

Cobu: *Gaat zitten* *Zucht* *Kijkt naar buiten*

-Enorm veel kracht hebben en onoverwinnelijk zijn staat bij de meeste ook wel bekend als "powerplayen". Je doet iets wat eigenlijk helemaal niet mogelijk is en je hebt lak aan elke aanval die iemand anders doet. Dit is dus Fout! Elk personage staat gelijk aan elkaar en heeft zwakke plekken. Houd hier dus ook rekening mee! Dus doe het zo:

Ammy haar ogen werden groot toen ze een vuurbal van Xuon op zich af zag komen. De vuurbal raakte haar recht in de roos, waardoor ze op een pijnlijke manier over de grond schraapte.

En niet:

Ammy grijnsde naar Xuon, toen hij een vuurbal op haar afschoot. Ze stak haar hand voor zich, waarmee ze de vuurbal opving en tegenhield. Ze was veel sterker dan deze gast!

-Je maakt niet voor niks een EIGEN personage aan. Dit personage word alleen door JOU bediend en door niemand anders. Als je dus op iemand reageert, wacht dan af wat de reactie zal zijn en ga niet zelf verder, omdat het jou dan goed uit zal komen. Dus dit betekend:

Mazu keek met een duivelse blik naar Akira. Ze was er niet goed aan toe, want het gevecht ging er ruig aan toe. Eigenlijk wilde hij dat ze zich over zou geven, maar hij wachtte niet af en gaf haar de genade slag. Met zijn vuist sloeg hij haar had in haar maag en wachtte toen grijnzend af wat ze als volgt zou gaan doen.

En dus niet:

Mazu keek met een duivelse blik naar Akira, die tegenover hem stond. 'Ik geef me over!' Hoorde hij haar zeggen en hij barste in lachen uit. Met zijn vuist sloeg hij haar hard in haar mag, waardoor ze over de grond rolde en bloed uit spuugde.

-Haakjes en streepjes zijn soms best verwarrend. Daarom is er een bepaalde manier waarop je dit goed kan gebruiken. Als je iets tussen haakjes wilt zetten, terwijl het nog steeds met het verhaal te maken heeft, -plaats het dan tussen streepjes-. Zodra er iets niet te maken heeft met de post die je plaatst, ga je naar de onderkant van je post en (plaats je dit tussen haakjes). Dus doe het dan zo:

Katsa keek kwaad naar Utada en kon haar -afgezien van het feit dat ze haar al niet mocht- nu wel wurgen van woede. Dit kind moest eens wat leren over haar plaats kennen, in plaats van doen alsof ze alles was!

(Het is niks persoonlijks hoor Utada, maar zo is Katsa nu eenmaal)

En doe dus niet:

Katsa keek kwaad naar Utada en kon haar nu wel wurgen van woeden (Ook al hate ze haar al en wilde ze dat al eerder doen, maar nu was ze het echt zat)
Niks persoonlijks Utada!

-Denk erom, we bevinden ons in Nederland, dus schrijf dan ook beschaafd Nederlands! Natuurlijk mag je personage af en toe wel dingen in het Engels zeggen, maar daar blijft het ook bij. Afkortingen zoals idd, wtf, brb, biw, ajb, worden niet goed gekeurd!

-Denk aan de leestekens, zoals: ! ? , . ' " : ; etc. Hoofdletters zijn ook belangrijk, maar dan alleen bij het begin van een zin en bij namen. Dit houd dus in, NiiEt yN BRreeZErr TAaL!

-Creativiteit is hier een MUST! Dingen van een ander overnemen en voor jezelf gebruiken, word meteen beloond met 2 weken ban. Met iemand anders zijn eer strijken is laf, dus verzin liever zelf je eigen dingen. Weet je niks te verzinnen? Ga dan opzoek naar inspiratie, of vraag het aan iemand.

-Verder is het belangrijk een paar dingen te weten als je een locatie of situatie wilt plaatsen:

Je begint met een stukje uitleg over de locatie, hoe ziet het gebied eruit, wat zijn de kenmerken van het gebied, komen er veel mensen, etc.
Dus bij een algemene locatie:

De kersenbloesem

Op de heuvel vlak bij een kleine meertje, staat een prachtige kersenbloesem. Deze prachtige boom staat vreemd genoeg altijd in bloei. Van zijn mooie bloemen komt een heerlijke geur, die je van onder de heuvel zelfs al kan ruiken. De bloemen zijn mooi zacht roze van kleur en in de avond, als het een beetje vochtig is, kan je het water zien schitteren op de bloemblaadjes. Omdat

Personen {Hoeveel personen mogen hier maximaal zijn? Of is het aantal personen vrij?}: Vrij

Bij een persoonlijke situatie:

Het gevecht in het bos:

Diep in het bos, waar veel schaduw is, door de overdekking van de bomen, word er tussen Kilala en Yuzeha een gevecht gehouden. Het is er vochtig en duister, dus perfect voor de twee, omdat ze niet ontdekt willen worden en pottenkijkers willen voorkomen. Er liggen een aantal omgevallen boomstronken, die begroeit zijn met vochtig mos.

Personen {Dit is een persoonlijke situatie, dus is dit rpg voor maar 2 mensen}: Alleen Kilala en Yuzeha

Bij een openbare situatie:

De opdracht van de baron

Het landhuis van de jonge baron word geteisterd door een aantal demonen en schaduwen. Hij wil hier zo snel mogelijk vanaf, dus heeft hij een brief rond laten gaan door het dorp, met deze boodschap erin staan dat hij hulp vraagt, hulp op de demonen en schaduwen te verjagen. Ook staar erin dat hij een beloning geeft aan de personen die het lukt, van 1000 goudstukken per persoon. Hij heeft minimaal 5 personen nodig en ze moeten zich op zaterdag ochtend bij zijn landhuis laten zien.

Personen {Er mogen maar 5 personen mee doen, dus zet het dan als volgt neer}:
-Yuzeha
-Cobu
-Anika
-
-

-Het is de bedoeling dat je in het RPG minstens 2 regels post! Dit is om het een beetje levendig te houden.

Als je de regels goed gelezen hebt en denkt ze goed te weten, plaats dit bericht dan onder je aanmeldingslijst:

watashi wa, ru ru wo yomu
Terug naar boven Ga naar beneden
https://nozomi.actieforum.com
 
De RPG Regels
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De algemene regels

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Nozomi :: First of all :: De regels-
Ga naar: