Nozomi

Can we ever stop the fear

IndexKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

Het tuinhuisje

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Zack
niveau 1

Aantal berichten : 28
Registratiedatum : 15-04-10

BerichtOnderwerp: Het tuinhuisje   zo apr 25, 2010 5:08 am

Ergens in de enorme tuin, staat een klein achter huisje. Het achter huisje staat er al jaren, al sinds de familie Edwards er woonde. Er staan nog oude kinderspullen van hun dochtertje en ook nog wat andere opgeslagen spullen. Het lijkt alsof er al duizenden jaren niets aan gedaan is. Het is er stoffig en ook best wel vies. Toch het is het een enorm tuinhuisje. Groter dan andere van zijn soort.

Toegang: maximaal 3
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Zack
niveau 1

Aantal berichten : 28

BerichtOnderwerp: Re: Het tuinhuisje   zo apr 25, 2010 5:16 am

Zack liep een beetje rond te dwalen door de enorme tuin. Zijn gitaar droeg hij achter op zijn rug en hij was bezig een plekje te vinden om te kunnen spelen. Zack had de afgelopen tijd nog maar weinig gespeeld, en veel tijd had hij ook niet. Dit huis had zijn hele schema om gegooid.
Zack stampte met zijn schoenen het gras plat en zocht nog steeds onrustig naar een geschikte plek. Tijdens het rond kijken viel zijn oog op een huisje. Zack kon niet zeggen of het een tuinhuisje was of gewoon een deel van het huis. Toen hij dichterbij kwam, merkte hij dat het wel een tuin huisje moest zijn. Perfect. Het lag afgelegen en niemand kon hem nu horen spelen.
Zack deed de deur open, die met veel gekraak open ging. Een walm van stof verwelkomde hem. Zack moest hoesten en probeerde het stof een beetje weg te waaien met zijn hand. Voorzichtig liep hij verder en probeerde niet over allerlei speelgoed te struikelen.
Ergens achterin het huisje zag hij een ouderwetse bank. Met een wat snellere pas liep hij er op af en veegde het stof een beetje weg voordat hij ging zitten. Rustig haalde hij zijn gitaar uit de hoes en speelde een willekeurig akkoord. Zack had verwacht dat zijn gitaar wel valser zou zijn dan dit. Hij hoefde zijn gitaar niet zo veel te stemmen en kon al snel wat spelen.

Profiel bekijken
Vlinder
niveau 1

Aantal berichten : 11

BerichtOnderwerp: Re: Het tuinhuisje   di apr 27, 2010 7:06 am

Vlinder liep naast het tuinhuisje, en ze hoorde muziek. Die muziek kwam uit een gitaar, een gitaar in handen van een meisje. 'Ehm... Hoi. Ik ben Alisle.' zei ze verlegen.
Profiel bekijken
Asha
niveau 1

Aantal berichten : 38
Leeftijd : 23

BerichtOnderwerp: Re: Het tuinhuisje   di apr 27, 2010 8:32 am

Af en toe sloeg Asha een verkeerde akkoord aan. Dan gromde ze even maar speelde zonder te stoppen verder. Wat er ook gebeurt, altijd doorgaan. Ze was Zack ondertussen alweer helemaal vergeten, nu dacht ze alleen maar aan haar gitaar, net als hij waarschijnlijk had willen doen. Gelukkig (?) had Asha niet zo snel last van gewetens problemen. Even keek ze op van haar spel, ze keek recht in het gezicht van een meisje dat ze nog niet eerder had gezien. Geschrokken hield ze op met spelen en staarde het meisje aan. Ze had haar naam en begroeting niet gehoord.
Profiel bekijken
Vlinder
niveau 1

BerichtOnderwerp: Re: Het tuinhuisje   di apr 27, 2010 10:06 am

Het meisje keek zo geschrokken, en ze zag er zo... als een vriendin uit dat Vlinder de neiging kreeg om haar echte naam te zeggen. In plaats daarvan vroeg ze: 'Zal ik je hand lezen? Je toekomst ziet er vanaf hier al indrukwekkend uit!' Ze glimlachte. 'Ik ben... Vlinder. Maar noem me maar Alisle, ik zeg tegen de anderen dat ik Alisle ben.'
Profiel bekijken
Asha
niveau 1

BerichtOnderwerp: Re: Het tuinhuisje   di apr 27, 2010 10:10 am

Asha liet haar gitaar zakken en keek glimlachend naar het meisje, Vlinder of beter gezegt Alisle. Waarom liet ze iedereen een andere naam horen dan haar echte naam? Vroeg Asha zich af. "Ik ben Asha" zei ze terwijl ze haar hand uitstak om te laten lezen. "Hoe doe je dat dan?" vroeg Asha nieuwschierig. In Afghanistan waren er ook handlezeressen en die zaten soms eng dicht bij de waarheid.
Profiel bekijken
Vlinder
niveau 1

BerichtOnderwerp: Re: Het tuinhuisje   di apr 27, 2010 10:15 am

'Een paar lijntjes kijken, en nooit vertellen hoe je het doet.' zei Vlinder. Ze grijnsde en pakte Asha's hand. Ze tuurde ernaar. 'Je zult snel iemand leren kennen met wie je veel gaat meemaken. Het kan zelfs dat je diegene nu al kent. Een hechte vriendschap ontstaat.' Ze keek naar Asha's gezicht. 'O, ken je iemand die je vriend of vriendin voor het leven kan worden?' vroeg ze nieuwsgierig. 'Misschien kan ik een gezicht zien in mijn bol!'
Profiel bekijken
Asha
niveau 1

BerichtOnderwerp: Re: Het tuinhuisje   di apr 27, 2010 11:31 am

Asha trok haar haar benen onder haar kont vandaan, ze had al die tijd in kleermakers zit gezeten en ad last van kramp gekregen. Ze grijnsde om haar uitleg hoe ze het deed. Nieuwsgierig volgde ze alles wat Vlinder deed. Ze snapte niet dat je iemands toekomst kon zien in de lijntjes die op je hand stonden.
"Ik zou het niet weten" antwoorde Asha, bijna elk meisje dat ze had ontmoet tot nu toe had ze erg aardig gevonden en zou ze best vriendinnen mee kunnen worden.
Profiel bekijken
Vlinder
niveau 1

BerichtOnderwerp: Re: Het tuinhuisje   di apr 27, 2010 11:47 am

'Zoek het uit, zou ik zeggen.' raadde Vlinder aan. Ze lachte om de uitdrukking op Asha's gezicht. 'Ik zou het een hogere lijn noemen. Die lijnen zijn niet je toekomst, maar de lijnen en kleuren die een waarzegster dan ziet. Bij mij is het gewoon pure nieuwsgierigheid.' legde ze uit.
Profiel bekijken
Asha
niveau 1

BerichtOnderwerp: Re: Het tuinhuisje   di apr 27, 2010 11:53 am

Asha knikte bij de uitleg dat ze het begreep. Ze tilde haar gitaar op en zette die naast haar neer, er was nu weinig kans dat ze nog zou gaan spelen. "Hoe ben je dan aan handlezen begonnen, Vlind... Alisle" verbeterde ze zichzelf snel. Ze hoopte dat ze niet teveel vroeg in 1x, maar ze kon zich niet inhouden. Dat zat gewoon in haar aard. Het verbaaste haar dat Vlinder nog niks van haar accent had gezegd.
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Het tuinhuisje   

Het tuinhuisje
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Nozomi :: De RPG :: Het huis Nozomi-
Ga naar: